לפני כ-20 שנה כשהתחלתי לפתח כל העולם וגם אני פיתחנו משחקים בפלאש, הפלאש היה טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך שאפשרה ליצור משחקים מרהיבים ששוחקו על גבי הדפדפן, ובמשך השנים פיתחתי ופיתחנו (ב-CloseApp) מאות משחקים בפלאש.

לפני כעשור סטיב ג'ובס החליט שהפלאש לא יופעל באייפונים שיצאו אז לשוק, המהלך הזה סימן את תחילת הסוף של הטכנולוגיה הפופולרית ומשחקי הפלאש וקבצי ה-SWF החלו להעלם.

כחברה זיהינו את המהלך ונכנסנו לפיתוח ב-HTML5 על גבי הקנבס בטכנולוגיה בשם CreateJs ולאחר מכן עם ZIM.js.
שתי הטכנולוגיות תומכות בגרפיקה שיוצרה בעבר בתוכנת פלאש, וכיום בתוכנה היורשת והממשיכה שלה ANIMATE.

מה שאומר שאנחנו יכולים לקחת פרויקט ישן שפותח ב-as2 או as3 ולהמיר אותו ל- HTML5 על גבי canvas כך שהוא יעבוד בדפדפנים מודרניים ובטלפונים חכמים (בדפדפן או באפליקציה ייחודית).

בחמש השנים האחרונות יצרנו המרות של פרוייקטים מפלאש ל-html5 עבור לקוחות עבר שלנו, ועבור לקוחות חדשים שרצו להתקדם לטכנולוגיות מתקדמות ועדכניות. הדרכנו מפתחים כיצד לבצע את ההמרה ולגרום למשחקים הישנים להשאר רלוונטים ועדכנים. (פרוייקט המשחקים של קק"ל וחלון ירוק הוא דוגמה טובה להמרה כזו).

כך יצא שבנוסף למומחיות שלנו בפיתוח משחקים הפכנו למומחים גם בהמרות משחקים, וכתיבה מחודשת שלהם ב-HTML5.

עמוד המשחקים למשחקי מכון התורה והארץ  שמיטה ומצוות התלויות בארץ
עמוד המשחקים למשחקי מכון התורה והארץ שמיטה ומצוות התלויות בארץ

משחקים למכון התורה והארץ

עם הקמת החברה קיבלנו פרוייקט משמעותי של פיתוח משחקי און ליין למכון התורה והארץ, ופיתחנו לאורך השנים מספר גדול של משחקים למכון, המשחקים עוסקים בנושאים שונים של מצוות התלויות בארץ, וגם בשנת השמיטה.

לאחר שאדובי "סגרה" את השימוש בקבצי SWF בדפדפן המשחקים שפותחו בפלאש (שהיתה הטכנולוגיה הנכונה לאותו הזמן) לא יכלו להיות יותר פעילים.

אנשי מכון התורה והארץ פנו אלינו וביקשו שנחדש את המשחקים ב-HTML5 הוצאנו את קבצי המקור מהארכיון והתחלנו בהרמה ופיתוח של עשרות משחקים שונים ב-HTML5 מפלאש. בכל חודש העלנו כמה משחקים לאתר הילדים של מכון התורה והארץ ואנחנו קרובים לסיום ההמרה של כלל המשחקים שהיו באתר.

המשחקים אופיינו על ידי צוות המכון וצוות התוכן של CloseApp (כפי שכתבנו בפוסט מלפני כמה שנים), את העיצוב והאיורים ברובם יצר עופר וינטר המאייר והאנימטור המוכשר שאנחנו עובדים איתו על מספר פרוייקטים.

המשחקים שיצרנו במסגרת המשחקים בנושא מצוות התלויות בארץ ובנושא שנת השמיטה:

תודות וסיפור קטן לסיום

תודה רבה לצוות מכון התורה והארץ בראשות הרב בראלי שהובילו את הפרוייקט.

תודה לטל תורג'מן ולכל הצוות של TWB על העבודה המסורה

וכמובן לצוות הפיתוח של CloseApp בהובלתה של רחלי גולן האלופה!

ולמפתחים יעל שיפמן (שפיתחה חלק מהמשחקים) ולאריאל דואק שפיתח את חלק מהמשחקים.

ועכשיו לסיפור…

אריאל היה תלמיד שלי לפני הרבה שנים כשלימדתי מחשבים בישיבת דרכי נועם. במסגרת הלימודים שלו במכללת אריאל הוא השתתף בתחרות משחקים שבה אני הייתי השופט, אריאל פנה אלי בפרטי ושאל אם אני המורה שלו לשעבר, עניתי שכן…

אריאל הצטרף אלינו לצוות לעבודה מרוכזת של חצי שנה שבה פיתח את המשחקים שעלו אל האתר.

כיף לסגור מעגל עם תלמידים מוצלחים שהופכים למפתחי קוד ומשחקים.

תגובה אחת על “המרת וחידוש משחקים מפלאש ל-HTML5 משחקי און ליין בקנבס”

  1. […] לכבוד השמיטה במשחק השבת ובמחוללי המשחקים שלנו, וכמו המשחקים שחידשנו עבור מכון התורה והארץ בנושאי מצוות התלויות בארץ ושנת […]

השאר תגובה

Trending

לגלות עוד מהאתר עמי חניא - Ami Hanya

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן