וידאו שווה מליון מילים – נכסים דיגיטלים
נכסים דיגיטלים בפלטפורמות מדיה
הרשת מתפתחת כל הזמן וכל הזמן צצות עוד ועוד פלטפורמות שמאפשרות לנו ליצור תכנים, להעלות אותם ולפרסם אותם.
ברשומה הזו נתייחס בעיקר ליוטוב אבל הדברים נכונים גם לגבי פלטפרומות אחרות ומקבילות.
בתחילת הדרך גוגל אפשר למשתמשים לחפש רק טקסטים, ולאחר כמה שנים התווספה האפשרות לחפש תמונות (סיפור מענין למה…) ואחרי עוד כמה שנים כבר היה אפשר לחפש קטעי וידאו.
כיום חיפוש בגוגל יציג לנו בעמוד הראשון: מודעות, חיפוש אורגני, קטעי וידאו (מיוטוב ברוב המקרים) ותוצאות מחיפוש התמונות. (וגם גוגל לעסקים שזו רשומה בפני עצמה).
אם אנחנו רוצים שהמסרים שלנו יעברו בצורה טובה אנחנו צריכים לנצל את הפלטפורומת השונות שמאפשרות לנו להעלות מדיות ולהזין אותם במסרים שלנו בצורה ברורה שהמנוע של גוגל יוכל למצוא אותם.

מאמר נוסף ברשימת המאמרים על נכסים דיגיטלים קראו כאן>>
וידאו! נצלו את יוטוב!
איפה להתחיל?
הכי קל ומהיר להתחיל ביוטוב, ליצור סרטים או סרטונים באופן עצמאי או אצל בעלי מקצוע ולהעלות אותם כסרטונים פתוחים ביוטוב.
חשוב מאוד!
העלאת הסרטון בלבד לא תעזור לגוגל להבין מה יש בו, ולכן אנחנו צריכים לעזור ליוטוב וגוגל להבין את התוכן.
זה נעשה על ידי הוספת כותרת (title), תיאור (description) ומילות מפתח / תגים (keywords/tags)
בכותרת אפשר להכניס מלל יחסית ארוך ומפורט.
ובתיאור אפשר לכתוב אלפי מילים ועוד יותר מזה לשים קישור!
לא להתקמצן!!!
זה המקום לא לא להתקמצן, לכתוב ולפרט, לכתוב מילים שתרצו שימצאו בגוגל. לפרט מה רואים בסרטון ואת המסר שאתם רוצים להעביר.
להכניס מילות מפתח ותגים להרחיב ולהרחיב.
ויש תוצאות!
באופן מופלא פחות מכמה שעות אחרי שהסרטון יעלה הוידאו יופיע עם מילות המפתח בחיפוש בגוגל!
נכס דיגיטלי מהיר מאוד (הכי מהיר שאני מכיר) ואיכותי שמופיע בראש החיפוש.
תמונות… חוזרים לפייסבוק ולאתרים
כפי שאמרנו בנוסף לתוצאות החיפוש הרגילות בעמוד הראשון מוצגות גם תמונות.
ובנוסף הרבה אנשים מחפשים בחיפוש התמונות בנוסף לחיפוש הרגיל.
לכן חשוב שנופיע גם בתוצאות החיפוש של התמונות.
תמונה באלף מילים
איפה להתחיל?
על מנת שגוגל יזהה את התמונות (בנוסף למנוע הזיהוי החכם שלו) הוא נעזר במילים שנמצאות ליד הפוסטים בפייסבוק, בשם התמונה ובאתרים חיצוניים בתגי ALT שמתווספים לאתר.
וגם פה בהוספת כמה משפטים או מילים אנחנו יכולים להקפיץ את התמונה לתוצאות בגוגל.
חשוב מאוד!
- לתת לתמונה שם בעל ערך! במקום לקרוא לקובץ image1 או משהו בסגנון לקרוא לו "שני חתולים מחפשים עננים בשמים"
- להוסיף כיתוב ליד כל תמונה ובו הסבר מה רואים בתמונה. (בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות)
- להוסיף ALT לתמונה והסברים (באתרים שבהם אתם מעלים תמונות)
לא להתקמצן!!!
לכתוב הסברים ופירוט על התמונה, להקפיד להכניס מילות מפתח שתרצו שהמנוע של גוגל ימצא.
ויש תוצאות!
בתמונות התוצאות לא מיידיות אבל לאחר זמן התמונות יופיעו בחיפושים בגוגל ושוב צברתם נכס משמעותי בדיגיטל.
סיכום
וידאו ותמונות נשארים הם נכסים לטווח ארוך, השקעה טובה בכיתובים והסברים תניב לכם סרטון ביוטוב שיצבור לאורך הזמן אלפי צפיות ויביא ערך גם אחרי שנים מאז שעלה.
אנשים מחפשים כמובן גם ביוטוב עצמו, ואנחנו מרווחים עוד אפיק פרסומי למסרים שלנו, שמתגנב לו בין סרטונים בנושאים דומים או מופיע בתוצאות החיפוש.
טיפים אחרונים לסיכום לגבי יוטוב:
- צרו רשימות השמעה בנושאים שאתם רוצים לקדם עם שמות משמעותיים.
- בנו עמוד מוקפד מבחינת נראות עם לוגו קאוור וכו'
- אם אין לכם סרטונים עדיף שלא יהיה דף ביוטוב.
- כמו בפייסבוק גם פה יש משמעות ללייקים ותגובות.
פורסם ב-10/11/2019,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.
פינגבק: נכסים דיגיטלים! מהם, ואיך צוברים אותם | עמי חניא