הכסף נמצא ברשימה – רשימות תפוצה במייל

רשימות התפוצה נחשבות לאחד הנכסים הכי משמעותיים שאפשר לצבור בעולם הדיגיטלי, למרות היחס החשדני שלנו כלפיהן, הן עובדות ולמי שיודע לעבוד איתן הן עובדות מצויין.

מה זה רשימת תפוצה?

מאגר של כתובות דואר אלקטרוני (e-mail) או מספרי טלפון שאליהם אנחנו יכולים לשלוח דואר באופן חופשי.
הנמענים מקבלים את הדואר ופותחים אותו, קוראים את התוכן, ומקליקים עליו.

(המאמר מתייחס לדואר אלקטרוני, אבל נכון גם לקבוצות וואצאפ או אינסטרגם שהן קבוצות שקטות, ולאפליקציות עם push notification – היתרון שבדואר הוא שיציאה ממנו קצת יותר קשה ופחות שכיחה)

רשימות תפוצה למה? איך? כמה?

מאמר נוסף ברשימת המאמרים על נכסים דיגיטלים קראו כאן>>

למה צריך רשימת תפוצה?

  • רשימות התפוצה הן בעלות אחוזי ההמרה הגבוהים מכל הנכסים הקיימים, יותר אנשים שקיבלו מייל יפתחו אותו יגיבו לתוכן מאשר בכל פלטפורמה אחרת.
  • אנשים שנרשמו לקבלת הדואר הם "אוהדים" שלנו ולכן קל יותר למכור להם.
  • רשימת התפוצה יכולה לגדול ולצבור עוד אנשים לרשימה, הרשימה גדלה מכל ערוץ שיווקי שבו אנחנו פעילים, וכך צוברים עוד קוראים ואוהדים נאמנים שנוכל לפנות אליהם.
  • הרשימה נדחפת (PUSH) אל האנשים ולא מגיעה באופן שבו יש אפשרות להתעלם ממנו (באנר או פרסום ממומן).
  • במייל אפשר להכניס יותר תוכן מאשר סתם פרסומת ולכן המקום לשיתופי פעולה והגשת תוכן נוסף מתרחבת.
  • מי שנרשם יקבל תוכן ופרסום בלי תשלום נוסף מצדכם, קמפיין חד פעמי יכול להיות שווה הרבה יותר אם יוצרים ממנו רשימה.

קצת היסטוריה…

רשימות תפוצה היו קימות מאז המצאת הדואר (אולי אפילו קודם), אנשים ועסקים היו מחלקים בתיבות הדואר פרסומות, מכתבים עם תוכן שיווקי וכו'
עם המעבר לדואר אלקטרוני הפצה ושליחה של דואר שיווקי הפכה לקלה, מהירה וזולה הרבה יותר (בהרבה מקרים חינמית).
עם זאת חשוב לזכור כפי שהיה בעבר שפלייר זול של פיצה נזרק לפח עוד לפני שמסתכלים עליו, מגנט או פלייר שמעוצב נכון יותר מעיפים עליו מבט ואז מחליטים מה לעשות איתו, ומכתב בתוך מעטפה רוב הסיכוים שיפתחו ויסתכלו יותר על התוכן.

שלב ראשון – איך מתחילים? – ערך – value !

בעבר (וגם היום) היה ניתן לרכוש רשימות מוכנות של אנשים ולשלוח אליהם כל תוכן שרוצים. עם הכניסה של חוק הספאם העניין הפך ללא חוקי ויותר מסוכן.
כל מנת לצבור רשימת תפוצה איכותית וטובה צריך לתת למי שיירשם לרשימה ערך משמעותי שיגרום לו לרצות להירשם.
אחת הדרכים הנפוצות והקלות הן מתנה חינמית לרוב דיגיטלית, סדרת מאמרים בנושא מסוים, סרטון הדרכה, או הנחה ששווה להירשם בשבילה.
יש עסקים שמחלקים גם מתנות פיזיות שנשלחות, ובהרבה אתרים הרשמה לאתר (LOGIN) היא גם הרשמה לרשימת הדיוור.
ככל שניתן יותר ערך ככה אחוזי ההרשמה יגדלו.

שלב שני – יש לי ערך, איך ממשיכים מכאן?

את הערך וההרשמה לרשימת התפוצה יש להפיץ באופן ראשוני לאנשים על מנת שיכירו ויוכלו להרשם. ההרשמה נעשית בעמודי נחיתה או באתר.
העמוד הנחיתה מועבר הערך באופן חזק וברור, מה הרווח שיצא למי שירשם לרשימת התפוצה. ועם קריאה חזקה וברורה שהמטרה שלה הוא הרשמה לרשימת התפוצה.
ההפצה נעשית בדרכים מגוונות, באתר, בפוסטים, בפרסום בגוגל, בפרסום בפייסבוק ובכל דרך שבא ניתן להגיע לאנשים שיחשפו להרשמה לרשימת התפוצה לכם.

שלב שלישי – תנו את הערך, חכו עם המכירות!

מי שנרשם לרשימה מצפה לקבל ערך, הוא לא נרשם בשביל לקנות בשלב הראשון, ולכן חשוב לתת לו ערך ולהמשיך בביסוס שלכם כנותני ערך.
אפשר לשלב בשליחות הראשוניות הפניות לאתר ואפילו מכירות, אבל בצורה שהם באים לאחר התוכן ולא באופן ראשוני.
לאחר שביססתם את עצמכם כנותני ידע אפשר להתחיל להכניס תוכן שיווקי יותר, וגם להגיע למכירות ממש.

אם תעבדו נכון רשימות התפוצה יעבדו בשבילכם. אני מקבל מידי פעם מייל מכירתי מאנשים שנרשמתי אליהם לפני המון זמן ועדין פותח וקורא ובודק, ולפעמים גם רוכש. הם נדחפים אלי ואני מקבל אותם בזרועות פתוחות.

עצור! אנשים לא פותחים את המיילים!

לא מדויק ולא נכון, ככל שניתן יותר ערך המיילים יפתחו ומערכות הדיוור מאפשרות לדעת בדיוק על כל מייל, לכמה אנשים הוא הגיע, כמה פתחו אותו וכמה הקליקו ואיפה. מנסיון אישי ומעבודה עם לקוחות זה עובד!

הבנתי, אז מה צריך?

רשימת מצרכים:

  1. עמוד נחיתה לאיסוף
  2. מערכת דיוור
  3. תוכן וערך

1.עמוד נחיתה לאיסוף

על מנת ליצר את הרשימה צריך מקום שידע לאסוף את כתובות המייל, זה יכול להיות האתר שלכם או עמוד נחיתה. אפשר לפתח בעצמכם להשתמש במערכות דיוור שיוצרות עמודי נחיתה בדיוק למטרה הזו.

2.מערכת דיוור

ישנן המון מערכות דיוור וכדאי לבדוק איזה מהן מתאימה לכם, כמה היא נגישה וכמה היא טובה לצרכים שלכם. יש מערכות בחינם עד כמות מסוימת של שליחות או כתובות דוא"ל ויש מערכות בתשלום עם פיצ'רים מדהימים.

3.תוכן וערך

צריך לתכנן את הערך שאותו ניתן לנרשמים, חלוקה נכונה שלו ותדירות.
אם אתם יצרני תוכן באופן קבוע אפשר להסתמך על התוכן שתצרו בבלוג שלכם או ברשתות החברתיות.

אז איפה הכסף?

אם תעבדו נכון רשימות התפוצה יעבדו בשבילכם. אני מקבל מידי פעם מייל מכירתי מאנשים שנרשמתי אליהם לפני המון זמן ועדין פותח וקורא ובודק, ולפעמים גם רוכש. הם נדחפים אלי ואני מקבל אותם בזרועות פתוחות.

אודות עמי חניא

מתכנת אפליקציות ומשחקים ב-as3 / html5 , אפליקציות מובייל (IOS, ANDROID), אפליקציות ווב, ומשחקים למגוון פלטפורמות. מנכ"ל ובעלים של חברת CloseApp יזם + CTO בחברת MyState

פורסם ב-09/25/2019,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: