נכס עם טאבו – אתר

במציאות הקיימת היום אתר משלכם הוא אחד הנכסים האחרונים שבאמת שייך לכם. ויש לכם שליטה מלאה עליו.

בשונה מעמוד פייסבוק, קהילה בוואצפ או פייסבוק, סרטונים ביוטוב או נכסים בפלטפורמות אחרות האתר הוא שלכם, תוכלו להעלות אליו כל תוכן שתרצו, בכל צורה שתרצו ולא יוכלו לגעת או לשנות אותו. לצנזר או לחסום אותו. אתם בוחרים כמה לקדם אותו (אורגני) ואיך הוא יראה ויתנהג.
לאורך הזמן הדומין הותיק, התוכן וכמעט כל מה שנמצא באתר ישאר ברשת ויעבוד עבורכם (טקסט, תמונות, וידאו ומדיות אחרות).

האם לבנות אתר? איזה אתר? ואיזה נכס הוא?

למאמרים הקודמים בסדרה על נכסים דיגיטליים לחצו כאן >>

הדילמה הנצחית

רוב מי שבוחר לבנות אתר ניצב מול דילמה על סוג האתר שאותו הוא רוצה לבנות, האם האתר הוא "כרטיס ביקור" או שהוא מקום פעיל וחי, שמשדר את מה שקורה אצלנו באופן יום יומי.

אם האתר הוא כרטיס ביקור אני אשלח את הקישור ללקוחות או שהם יחפשו אותי בגוגל בשם הישיר שלי וימצאו אותי. (הפניה ב-PUSH)
ולכן אין צורך בקידום, מילות מפתח או איזה עבודה על האתר באופן שוטף, אני פשוט שומר על המראה המכובד.

אם האתר אמור להיות מקום פעיל וחי שאני רוצה שיגיעו אליו גם על מנת לצרוך את התוכן, או שימצאו אותו בחיפוש בגוגל באופן אקטיבי זה אומר שצריך לבנות אותו בצורה אחרת, ולדעת מראש שהוא יצריך עבודה ותחזוק.

החלטה קלה

אם אתם מציעים שירות שעניינו תוכן, שירות שצריך להיות עדכני או שאתם רוצים לשדר שאתם עסק גדול ופעיל, תבחרו באתר פעיל. תצרו תוכן שיתעדכן אחת ל-X זמן בכתיבה שלכם או שתשלמו למשהו שיצור עבורכם תוכן.
הדרך הקלה ביותר ליצירת תוכן היא להכניס בלוג לתוך האתר.
עם התקדמות הרשתות החברתיות, הצורך להתבטא ולהעביר את מה שקורה בעסק עבר אליהם באופן כמעט מוחלט.
המעבר לרשת החברתית מאפשר לבחון תוכן באופן לא מחייב ולא רשמי, תוכן שעבד טוב או שמרגישים איתו בטוח כדאי להעביר לבלוג או לעדכן בעמודי האתר.

אם אתם עסק שנותן שירות שלא משתנה, קבוע וברור (כמעט מוצר או מוצר) אפשר להסתפק באתר שרק יאשר ללקוחות שלכם שאתם קיימים ושיש לכם "אתר" מקום שבו יוכלו לראות את השירותים שלכם ולצפות בתמונות או וידאו מהמוצרים שלכם.

לאורך הזמן הדומין הותיק, התוכן וכמעט כל מה שנמצא באתר ישאר ברשת ויעבוד עבורכם (טקסט, תמונות, וידאו ומדיות אחרות).

דוגמא אישית

לי יש שני עסקים שונים בתכלית, מצד אחד בית תוכנה (CloseApp) ותוכן ומהצד השני תיאטרון להטוטים (מופאש).

דוגמה אישית – אתר תוכן

בית התוכנה צריך להציב חזית מתקדמת ומתעדכנת ומציע תוצרים רבים ומשתנים.
שם אני מחזיק שני בלוגים, אחד אישי ואחד שהוא בלוג חברה (בשתי כתובות שונות אגב).
ובנוסף דואג לעדכון מתמיד של תוכן האתר, תיק העבודות ועמוד הבית. האתר עולה בגוגל בחלק מהחיפושים הרלוונטים במקומות טובים ומביא פניות של לקוחות שמגיעים אליו מחיפושים או הפניות ברשת. וכמעט תמיד האתר או הבלוגים יהיו מעודכנים ברמה של אחת לשבועיים לפחות.

דוגמה אישית – אתר כרטיס ביקור

תאטרון הלהטוטים צריך "כרטיס ביקור", לקוחות שמגיעים אליו מהפניות באתרי אינדקס או שמתקשרים ורוצים לראות תקציר מופע או הצגה, תפקיד האתר הוא להבהיר ללקוחות איזה סוגי מופעים אנחנו מציעים ולהסביר להם את התוצר.
האתר של התאטרון מתעדכן אחת לכמה חודשים בעיקר במידע מינורי. ועם זאת הוא עובד בצורה מעולה ככרטיס ביקור שמסביר מי אנחנו ומה אנחנו עושים.

שני האתרים משרתים באופן ברור את המטרה שלשמה הוקמו ועושים שירות טוב לעסק.
בשני העסקים יש במקביל דפי פייסבוק, עמודי יוטוב ועוד נכסים שעוזרים לקידום שלהם בגוגל או באינדקסים רלוונטים, עם זאת באתר של התאטרון אין לי מחוייבות לתחזוק קבוע שיכביד עלי ואולי יגרום לי לעבודה רבה. ומצד בית התוכנה שמספק המון נושאים לכתיבה ותיק עבודות שמתחדש באופן כמעט יומי ומאפשר תחזוקה של אתר ובלוג חי.
שני האתרים יוצרים לנו פניות שמגיעות בלי עבודת שיווק ישירה ולקוחות שסוגרים עסקאות באופן מוחלט בזכות האתר.
הם מחפשים את השירותים שאנחנו מציעים ומקבלים אותם בין אם בצורה של כרטיס ביקור ובין אם בצורה של תוכן ועדכניות.

מסקנה

בחנו בצורה עמוקה את העסק שלכם, האם הוא מצדיק אתר חי, או שעדיף להחזיק אתר שיהיה כרטיס ביקור ולא יתיימר להיות בלוג שאחרי חודשיים ינטש ויגרום למי שגולש באתר לחשוב שאולי סגרתם את העסק.

זהו?

ממש לא, יש עוד המון נושאים להתעסקות סביב האתר, בחירת פלטפורמה, איזה תוכן להציג, איך לקדם את האתר, ועוד ועוד…
עם זאת ההחלטה המשמעותית הראשונה היא להחליט איזה אתר אתם רוצים וצריכים.
וכל זה לפני שדיברנו על עמוד נחיתה ואתרים שמשמשים כחנות.

חשוב לזכור

מרגע שהאתר באויר ועד שנבחר להוריד אותו הוא ישאר שם, בחיפושים בגוגל ויפתיע אותנו בצורה שאנשים מגיעים אליו וברושם שהוא ישאיר על אנשים. ובדיוק כמו נכס אמיתי תמיד נוכל להשביח אותו, לשכלל ולבנות אותו בצורה יותר טובה (ובלי להגיש תוכניות לרשות המקומית).

מודעות פרסומת

אודות עמי חניא

מתכנת אפליקציות ומשחקים ב-as3 / html5 , אפליקציות מובייל (IOS, ANDROID), אפליקציות ווב, ומשחקים למגוון פלטפורמות. מנכ"ל ובעלים של חברת CloseApp יזם + CTO בחברת MyState

פורסם ב-09/20/2019,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: