לא שילמת – לא קודמת? – נכסים דיגיטליים – דף עסקי
אחרי שבפוסט הקודם דיברנו באופן כללי על נכסים דיגיטליים ופרטנו כל מיני סוגים שלהם. נשתדל לפרוט את הנושאים שנגענו בהם לפי הסדר.והפעם – דף עסקי.

הדברים הטובים:
הדף או העמוד העסקי בפייסבוק הוא מקום שבו אנחנו יכולים ליצור את הפנים של העסק שלנו, שם הכל מבריק נוצץ ומצליח. לא יהיו שם תמונות של ילדים, או תמונה שלנו רוקדים באיזה בר מצווה.
ההתייחסות לעמוד העסקי צריכה להיות כמו לחלון הראווה של העסק, מקום שאנשים עוברים בו ורואים את הסחורה.
ולכן אם מקימים עמוד עסקי צריך להקפיד שהחנות תראה תמיד טוב:
- שיהיה ברור שהחנות פתוחה – פוסטים עדכניים! (פוסט מ-2015 בשנת 2019 לא אומר דברים טובים על העסק). לכל הפחות פעם בחודש.
- איכות – שחלון הראווה יראה טוב, תמונת פרופיל ברורה עדיף עם לוגו העסק (אלה אם אתם יועצים ואתם המוצר), ופוסטים מעוצבים שנראים טוב.
- מגוון סחורה – לגוון בסוג הפוסטים ולדאוג שיהיו פוסטים כתובים, תמונות וקטעי וידאו.
אפשר לנהל את הדף באופן רשמי ומעונב, ואפשר לנהל אותו באופן מופרע ומצחיק, אבל בכולם חשוב לשמור על אחידות ואיכות. אם בחרתם בקו מעונב בדיחות לא תמיד יובנו ככאלה, ואם אתם מופרעים תדאגו שהשובבות תהיה בכל פוסט.
כל העמודים העסקיים נראים אותו דבר, וכל השליטה של בעל העסק היא עיצוב הפוסטים וקדימות של הנושאים בעמוד (וידאו לפני פוסטים או פוסטים לפני וידאו וכו'), כך שאין צורך בתחזוקה קבועה של מעצב/ת לעמוד.
די בקלות אפשר להרכיב נראות קבועה שכוללת תמונה, כיתוב וכיוון עיצובי שקל לארגן עליו את הפוסטים שלכם. ואז כשאנשים יראו את הפוסטים שלכם מיד הם ידעו שאלו אתם.
למאמרים הקודמים בסדרה על נכסים דיגיטליים לחצו כאן >>
אין הגבלה למספר העוקבים.
לא כל העוקבים צריכים להיות חברים שלכם בפרטי.
נתונים מדוייקים על חשיפות וסטטיסטיקות מתקדמות.
אפשר לנהל את הדף באופן רשמי ומעונב, ואפשר לנהל אותו באופן מופרע ומצחיק, אבל בכולם חשוב לשמור על אחידות ואיכות. אם בחרתם בקו מעונב בדיחות לא תמיד יובנו ככאלה, ואם אתם מופרעים תדאגו שהשובבות תהיה בכל פוסט.
הדברים הפחות טובים:
חשיפה
עמוד עסקי נחשף הרבה פחות לציבור הרחב, יש כל מיני שברירי אחוזים שאומרים שבהם פייסבוק בודק אם הפוסט טוב ואמור להחשף לעוד אנשים.גם פוסטים שמשותפים מעמוד עסקי נחשפים הרבה פחות מאשר פוסטים שהיו נכתבים לכתחילה בדף הפרטי.
כסף! כסף! כסף!
פייסבוק רוצה שנקנה ונשלם עבור הפרסום של העמודים העסקיים (בצדק…) ולכן היא דוחפת אותנו לשלם עבור חשיפות. ונותנת כלים מתקדמים לחשיפה של העמוד והפוסטים שמועלים בעמוד העסקי.
תחזוקה קבועה
כמו שכתבתי לפני זה עמוד הפייסבוק הוא חלון ראוה כך שאם הוא לא מתוחזק לקוחות יחשבו שהעסק לא קיים או לא פעיל, ולכן חייב מידי פעם להעלות פוסטים מה שיוצר עבודה "אין סופית" על העמוד.
פתרונות:
חשיפה
מאוד משמעותי לשתף תמיד את הפוסטים מהעמוד העסקי עם כיתוב משלכם תוספת על הפוסט עצמו. משהו שיגרה את מי שרואה את השיתוף לקרוא את התוכן. ואת פייסבוק להאמין שהכנסתם תוכן נוסף על השיתוף.
כמו כן שיתוף של כמה חברים (כדאי להחליף בניהם) תגובות, ולייקים יעזרו לפוסט להתרומם. כשאני כותב פוסט אני מקדם אותו בסטטוס וואצאפ או מפנה חברים אליו.
כמו כן להשתדל שהפרופיל הפרטי שלכם יקושר לעמוד העסקי (עובד ב-עמוד העסקי).
כסף! כסף! כסף!
הדרך לקבל יותר חשיפה של העמוד העסקי היא בפשטות להאכיל את הדב, לשים כסף מידי פעם על העמוד העסקי תגרום לפוסטים שלכם להתקדם.
תחזוקה קבועה:לשחק בין שיתופים של העמוד העסקי בפרטי ובין כתיבה של דברים בעמוד הפרטי ושיתופם (לעולמי עד) בעמוד העסקי. ככה אפשר ליצור יותר תכנים שחלקם גם אישים ולגיטימי שיפורסמו בעמוד כי הוא שלכם.
תזמון
אפשר לכתוב מראש המון פוסטים ולתזמן אותם קדימה וככה לא להתעסק עם הפרסומים (אני מתזמן בדרך כלל עד חודש מראש).
מענה ותגובות למגיבים
פייסבוק מעודד עידודים. הגיבו לכם על הפוסט (בפרטי או בעסקי) תגיבו ותעוררו עוד תגובות זה עוזר ומקדם את הפוסט וחושף אותו לעוד אנשים. (בעבר תיוגים בגוף הפוסט היו עוזרים לדעתי בזמן האחרון פחות).
טיפים לסיום:
- להקפיד על כיתוב אודות מלא וברור ולתחזק אותו מידי פעם.
- לבדוק ולעדכן את תמונת הקאוור שתהיה עדכנית ונראית טוב.
- לדאוג שיהיה לפחות וידאו אחד איכותי בדף (רואים אותו בגלילה ישר)
- אותו הדבר לגבי תמונות.
- פרטי יצירת קשר / אתר וכל הדברים שפייסבוק מאיץ בכם למלא להיות ילדים טובים ולהקפיד למלא אותם.
רוצים לדעת עוד על נראות דיגיטלית? דברו איתי 0546702328 🙂
פורסם ב-09/09/2019,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.
פינגבק: נכסים דיגיטלים! מהם, ואיך צוברים אותם | עמי חניא
פינגבק: נכסים דיגיטלים! מהם, ואיך צוברים אותם | עמי חניא