הטמעת כמה אנליטיקס בעמוד אינטרנט אחד

הרבה פעמים כשאנחנו בונים עמודי נחיתה או אתרי אינטרנט לקוחות מבקשים להטמיע כמה סוגים של גוגל אנליטיקס (google analytics).
בדוגמה שלפנינו אחד של משרד הפרסום, אחד של החברה עצמה ועוד אחד של המשווק.
כל אחד שולח קוד אנליטיקס שונה ואם מטמיעים את הקוד של כל אחד בנפרד רק אחד מהם (הראשון בסדר) יעבוד.
בשביל למנוע את זה צריך לשים את כל האנליטיקס ביחד ולתת שם לכל אחד בנפרד כמו בדוגמה הבאה:
איך-להטמיע-גוגל-אנלטיקס-בעמוד-אחד
שורות 1-11 לא ממש מעניינות אותנו, שם גוגל מאתחלת את האנליטיקס, אבל רק פעם אחת ולכן לא נקבל שגיאות וכפילויות במשתנים.
בשורה 13 – אנחנו מאתחלים את הקוד הראשון (במקרה הזה הראשי).
בשורה 14 15-  אנחנו מאתחלים את הקודים הבאים ומוסיפים להם "שם" על מנת שנוכל לאתחל אותם ולתת להם פקודות בנפרד. במקרה הזה הוספנו שמות maspecial ו-gradschool.
בשורה 17 – אנחנו קוראים ל-maspecial ומוסיפים לו את הפקודה send ושולחים אותו לעשות pageview (הפעולה הבסיסית של גוגל אנליטיקס).
בשורה 18 – אותו הדבר ל-gradschool
ובשורה 19 – אנחנו קוראים לבסיסי שלא נתנו לו שם משורה 13 (כנראה שגוגל נותן לו שם דיפולטי משלו). היה אפשר לתת לו שם כמובן וזה עדין היה עובד.
על מנת לבדוק האם זה עובד או לא אנחנו בודקים עם תוסף כרום שנקרא Tag Assistant
והוא מראה האם התגים עובדים ונשלחים כמו שצריך. כשיש שגיאה הוא מראה מה השגיאה ואיך לתקן.
לאחר שביצענו הטמעה נכונה של קוד האנליטיקס אפשר לראות שכולם עובדים כמו שצריך:
שימוש-ב-Tag-Assistant-לבדיקת-גוגל-אנליטיקס
בהצלחה עם ההטמעות והעבודה עם גוגל אנליטיקס. google analytics

אודות עמי חניא

מתכנת אפליקציות ומשחקים ב-html5 , אפליקציות מובייל (IOS, ANDROID), אפליקציות ווב, ומשחקים למגוון פלטפורמות. מנכ"ל ובעלים של חברת CloseApp יזם במזמים שונים ובחברות סטארטאפ. בעלים של תיאטרון מופאש :)

פורסם ב-08/16/2018,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: