המוצר האמיתי

הבנת והתאמת הפיתוח למה שהלקוח צריך ולא למה שהוא רוצה.

לפני כמה חודשים פנה אלינו לקוח שרצה שיפוץ לאפליקציה למיזם שלו, קבענו פגישה ונפגשנו עם הלקוח, בתחילת הפגישה הבנו שהמיזם עוסק במכירה של מוצרים פיזיים ללקוחות. באותו רגע עצרתי את הפגישה ופניתי אל הלקוח במטרה להבין למה הוא פיתח אפליקציה מלכתחילה:
הלקוח: "כי אמרו לי שאני צריך אפליקציה"
אני: "ואתה באמת צריך?"
הלקוח מושך בכתפיו ומסביר שזה מה שהוא צריך, בעיקר כי זה מה שאמרו לו. והוא חושב שאפליקציה תעזור לו למכור יותר.
אני: "אולי נבנה אתר מכירות, מותאם מובייל כמובן, ואז אנשים יוכלו להיכנס בקלות ולקנות את המוצרים… להוריד אפליקציה ולהתקין אותה ולעבור הרשמה בשביל לקנות **** זה תהליך ארוך ומיותר"
אחרי הסבר קצת יותר מעמיק הלקוח הבין שמה שהוא צריך זה אתר מכירות שיעשה לו את העבודה וימכור את המוצר. זנחנו את האפליקציה שבה הוא השקיע לא מעט עבודה ומחשבה ובנינו אפיון, פיתחנו אתר מכירות. והאתר מוכר ועושה עבודה מצוינת לקוח.

אחד הדברים החשובים לנו כבית תוכנה הוא לתת ללקוח מעבר לפיתוח עצמו, גם תובנות מההבנה העסקית שלנו וגם מהניסיון שלנו עם לקוחות, חשוב לנו להבין מה הדברים שבאמת יעזרו לו בצד העסקי: לא לכל מיזם צריך אפליקציה, ולא לכל מיזם אתר אינטרנט ללא אפליקציה יהיה התשובה הנכונה. יש לקוחות שיכולים בהקמה של עמוד פייסבוק טוב לקדם את העסק שלהם בצורה המיטבית, ויש פעמים שערוץ ב-יוטוב יביא הרבה יותר לקוחות מכל דבר אחר. ויש פעמים שאתר תדמית מקודם היטב הוא זה שיעזור הכי הרבה. משחק קטן (או גדול) יכול לעשות פלאים בתגובות הגולשים.

הבנת-והתאמת-הפיתוח-למה-שהלקוח-צריך-ולא-למה-שהוא-רוצה

לכן בכל פגישה עם לקוח אנחנו מנסים להבין את הצורך העיקרי של הלקוח, ומה המענה שהוא רוצה לעסק שלו. ולכן פגישות או שיחות טלפון מתחילות ב-"חפירה" והבנה של העסק / מיזם של הלקוח ואיך אנחנו יכולים לעזור לו. בלא מעט פעמים הצלחנו אחרי כמה תובנות להכווין את העסק למקום שנכון יותר עבורו. מקום שהיה רחוק מאוד מהפתרון הטכנולוגי הראשוני שאותו הוא ביקש.
הסתכלות על העסק במבט על, והבנת הצרכים שלו יכול לתת את התשובה הנכונה יותר לקידום העסק / המיזם. הרבה מאוד פעמים הפתרון הטכנולוגי הוא הפתרון הנכון, ולפעמים פתרונות קיימים בשוק או טכנולוגיות שכבר קיימות יתנו מענה לא פחות טוב.

לאחד הלקוחות שלנו הייתה בעיה שהוא הקים אתר מאוד יפה ומוצלח (לא אצלנו), אבל האתר לא התקדם ולא היו כניסות כמצופה, לאחר חשיבה והעמקה יצרנו לו משחק קטן שהופיע מיד עם הכניסה לאתר, ובסיומו הוצע לגולש להמשיך אל האתר ולצפות בתכנים של האתר. הקפיצה והשיתופים של האתר היו מדהימים. הצלחנו לברר את הבעיה של הלקוח ולתת מענה לצרכים של הגולשים.

נשמח להיפגש אתכם ולנסות להבין את הצורך, ואולי למצוא ביחד את ההצלחה שלכם J

מודעות פרסומת

אודות עמי חניא

מתכנת אפליקציות ומשחקים ב-as3 / html5 , אפליקציות מובייל (IOS, ANDROID), אפליקציות ווב, ומשחקים למגוון פלטפורמות. יזם + CTO בחברת MyState

פורסם ב-06/25/2017,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: