הפקת באנרים – איך זה עובד?

 

אחד השירותים שאנחנו נותנים לאתרים, חברות פרסום ולחברות שמעוניינות להקים קמפיין פרסומי. הוא הפקת באנרים (Banner), בין שמדובר ב-באנרים שמיועדים לפרסום באתרים השונים, או ב-באנרים ל-Google Adwords , ולפלטפורמות הפרסום השונות.
הפקת באנר היא משימה מעניינת במיוחד מכיוון שצריך להכניס בזמן קצר מסר מהיר וישיר, שיגרום לגולשים ללחוץ ה-באנר ולהגיב אליו.

השלבים בהפקת באנר:

  1. קריאייטיב – כמו כל דבר מתחילים מרעיון. הלקוח מעוניין להעביר מסר, ואנחנו חושבים מה יהיה הדבר שהכי ימשוך תשומת לב, איזה כיתוב יהיה מעניין למי שיצפה ב-באנר, וכמובן שהמסר שהלקוח מעוניין בו יעבור בצורה הטובה ביותר.
  2. עימוד – באנר הוא קטע אנימציה קצר (בדרך כלל באורך של כ-15 שניות) והוא מורכב מפריימים משמעותיים. אז אחרי שיש לנו רעיון אנחנו מתכננים את הפריימים, ומה יופיע בכל אחד מהם. מה יהיה משפט הפתיחה, מה יהיה המשפט האמצעי וכיצד נסיים את העברת המסר. ונניע את הגולש לבצע פעולה.
  3. עיצוב – כמו בכל הפקה ויזואלית צריך שה-באנר יראה מדהים והכי יפה שאפשר ומתאים לצורכי הלקוח. כאן נכנסת עבודת העיצוב, כחלק מהקראיטיב מתכננים האם להכניס תמונות, לוגו וכו', והמעצב/ת מעצבים ונותנים את המיתוג המתאים לבאנר.
  4. הנפשה (הפלאשה) – השלב הבא הוא לגרום לכל העסק לזוז ולהתנהג בצורה מעניינת, מה יכנס ובאיזו דרך, אפטים מיוחדים וכו'. אנחנו בונים את הבאנרים בתוכנת Adobe Animate ומשתמשים בשיטה יחודית של CloseApp בשביל ליצור את התנועה על ידי שימוש בכלי GreenSock.
  5. מיטוב (אופטמיזציה) – כיוון שהבאנרים מורכבים מתמונות, טקסט, רקעים שזזים ואלמנטים נוספים, והולכים להיות מוצגים באתרים שמלאים בתוכן. אנחנו רוצים שה-באנר יעלה באופן מידי ולא יכביד על האתר, ולכן נבצע מיטוב של הבאנר. נקטין את התמונות, נשפר ביצועים בשיטות מיוחדות, והכל בשביל שה-באנר יהיה קליל ומהיר.
  6. הגשת באנרים לאתרים – לכל אתר ולכל מדיה יש דרישות שונות לקבלת קבצי ה-באנרים. יש צורך לאחסן את ה-באנרים ולהעביר אותם בהתאם לדרישות האתר, מדובר על עבודה טכנית שמשלבת מעט עבודת קוד, ואז נשארה פעולת העלאת ה-הבאנרים לשרתים שיארחו אותם לזמן הקמפיין.
  7. עוד קצת על באנרים
    SWF vs HTML5 –
    בעבר באנרים הופקו בתוכנת Flash ויוצאו בפורמט SWF, כיום באנרים צריכים להבנות בפורמט Html5. באנרים ב-Html5 יכולים להיות מופקים כאמור ע"י Adobe Animate שהיא ה-'פלאש' בשמה החדש, ומכאן מקור הביטוי הפלאשה. ה-באנרים מופקים ב-Html5 ומיוצאים ע"י התוכנה ל-Canvas שהוא אלמנט ב-Html5.
    פורמטים נוספים לבאנרים –
    בגלל המעבר ל-Html5 והנטישה של פורמט ה-SWF זכה פורמט ה-GIF לעדנה מחודשת, GIF הוא פורמט שמאפשר ליצור רצף של תמונות בקובץ תמונה אחת, חלק מהאתרים מעדיפים לקבל באנרים בפורמט GIF, כמו כן יש באנרים סטטים שמופקים בפורמט תמונה (JPG/PNG) ללא אנימציה בכלל. כמובן שפורמטים אלו פחות אטרקטיבים ולא מאפשרים את היצירתיות שישנה ב-באנר אנימטיבי.
    הנעה לפעולה –
    המטרה של הבאנר היא לרוב שילחצו עליו או שיתקשרו. ולכן בכל באנר (למעט באנר תדמיתי) תהיה הנעה לפעולה, לרוב כיתוב כמו "לחצו כאן" , "לפרטים נוספים", "התקשרו אלינו". הנעה לפעולה תופיע לעיתים לכל אורך הבאנר או בסגיר (הפריים האחרון).
    במידה ומעלים קמפיין באנרים לגוגל אסור להוסיף הנעה לפעולה שמשלבת פועל, "לחצו כאן" יפסל על ידי גוגל, "לפרטים נוספים" יעבור את הבדיקה.
    באנר זה חלון ראווה –
    חשוב לזכור ש-באנר הוא חלון ראווה שאמור לשכנע את מי שעובר ברחוב להכנס לחנות, ולכן הוא לא צריך להכיל את כל הפרטי פרטים שרוצים להעביר, הוא אמור ליצר טעימה לגולש שילחץ וירצה לקבל עוד פרטים.

בדוגמה שבסרטון ניתן לראות סרטון של באנר שהפקנו עבור קבוצת ה-פלייבק של קבוצת 'רצוא ושוב'.
ב-באנר התייחסנו למיתוג של הקבוצה והראו את הדינמיות והמהירות שמאפיינת את האלתור, לכן ה-באנר מהיר וחד, ומעביר מסר בהתאם.
היה חשוב לנו להבליט את לוגו הקבוצה בשביל ליצור מיתוג לקבוצה, ושהגולשים יזהו אותה ואת הצבעים שלה.
ולכן החלוקה לפריימים נבנתה בהגיון הבא:

* הפריים הראשון מעביר את המוטו של הקבוצה – הסיפור שלכם ההצגה שלנו
* בפריים השני אנחנו מעבירים את מגוון הרגשות שעוברים במופע – אלתור מרגש, מצחיק ודינמי בהופעת הפלייבק של רצוא ושוב
* הפריים השלישי מספר על מגוון האירועים שמתאימים למופעים של הקבוצה – ימי הולדת, מפגשי צוות, ערבי קהילה
* הפריים הרביעי – סגיר – בפריים הזה יש הנעה לפעולה, אנחנו מסבירים מה אנחנו רוצים מהגולש, ומניעים אותו ללחוץ על הבאנר – לפרטים והזמנת מופעים לחצו כאן

הבאנר פורסם בכמה אתרים והביא תוצאות טובות והרבה הקלקות 🙂

קצת על קבוצת הפלייבק 'רצוא שוב':
תאטרון פלייבק 'רצוא ושוב' – הוא תאטרון פלייבק איכותי, הרעיון של התאטרון הוא לקבל מהקהל סיפורים ולהעביר אותם אל הקהל בחזרה.
ומכאן שם התאטרון קבלת הסיפור מהקהל (רצוא) והחזרתו אל הקהל (שוב).
הקבוצה מורכבת מ-7 שחקנים ומופיעה בהרכבים שונים.
אז אם אתם מחפשים מופע מצחיק / מרגש / מעניין. לכל אירוע שאתם מפיקים, אנחנו ממליצים בחום.
בקרו ב-אתר ובעמוד ה-פייסבוק של הקבוצה.

מודעות פרסומת

אודות עמי חניא

מתכנת אפליקציות ומשחקים ב-as3 / html5 , אפליקציות מובייל (IOS, ANDROID), אפליקציות ווב, ומשחקים למגוון פלטפורמות. יזם + CTO בחברת MyState

פורסם ב-03/28/2017,ב-Uncategorized. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: